درمان های خانگی برای شوره سر

۱۳۹۹/۵/۱۴

آسپرین

آسپرین
آسپرین دارای چیزیست که اکثر شامپوهای ضد شوره آن را در مواد تشکیل دهنده خود دارند یعنی اسید سالسیلیک.
برای کنترل شوره سر دو عدد آسپرین را پودر کرده و به مقدار شامپویی که برای شست و شو استفاده می کنید اضافه کنید. اجازه دهید ایم مخلوط برای مدت یک تا دو دقیقه روی موهایتان بماند سپس به خوبی آبکشی کنید و دوباره با شامپو بدون افزودن آسپرین شست و شو دهید.

روغن درخت چای

روغن-درخت-چای
در یک تحقیق معلوم شد که شامپوهایی که فقط 5 درصد روغن درخت چای در آنها به کار رفته است به میزان قابل توجهی از شدت شوره سر می کاهند. میتوانید مقداری روغن درخت چای به شامپوی معمولیتان اضافه کنید و با آن موها را شست و شو دهید.

جوش شیرین

جوش-شیرین
موهایتان را کم مرطوب کنید یک مشت جوش شیرین را با شدت روی پوست سرتان بمالید. بدون شامپو سر را آبکشی کنید. جوش شیرین قارچ های بیش از حد فعال را که باعث شوره سر می شوند کاهش می دهد. ممکن است ابتدا موهایتان کمی خشک شوند اما بعد از چند هفته پوست سر دوباره شروع به ترشح چربی می کند و موهایتان هم صاف و بدون شوره می شود.

سرکه سیب

سرکه-سیب
به این علت که قدرت اسیدی سرکه سیب pH پوست سر را تغییر میدهد شرایط محیطی را برای رشد قارچ دشوار می کند.
یک چهارم پیمانه سرکه سیب و یک چهارم پیمانه آب را مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست سرتان اسپری کنید، سپس یک حوله روی سرتان ببندید و بگذارید به مدت 15 دقیقه تا یک ساعت روی سرتان بماند و سپس مانند همیشه سرتان را بشویید.
این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.

دهانشویه

دهانشویه
برای درمان نوع شدید شوره سر سر خود را با شامپوهای معمولی بشویید و سپس با یک دهانشویه دارای الکل آبکشی نمایید و بعد طبق معمول از نرم کننده استفاده کنید. خاصیت ضد قارچ دهانشویه به جلوگیری از رشد قارچ های عامل شوره کمک میکند.

روغن نارگیل

روغن-نارگیل
قبل از دوش گرفتن 3 تا 5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت یک ساعت بماند و بعد با شامپو بشویید. همچنین می توانید از شامپوهایی که دارای روغن نارگیل هستند هم استفاده کنید.

لیمو

لیمو-ترش
2 قاشق غذاخوری آبلیمو را روی سرتان ماساژ داده و سپس با آب بشویید. بعد 1 قاشق غذاخوری آبلیمو را در یک فنجان آب ریخته و مخلوط کنید سپس موهایتان را با آن آبکشی نمایید. این کار را روزانه تا زمانیکه شوره سرتان از بین برود انجام دهید. خواص اسیدی لیمو به متعادل ساخت pH پوست سر کمک می کند و موجب رهایی از شوره می شود.

نمک

نمک
خاصیت ساینده بودن نمک به از بین بردن پوسته ها قبل از شامپو زدن کمک می کند. نمکدان را بردارید و مقداری نمک روی پوست سرتان هنگامیکه خشک است بپاشید سپس شروع به ماساژ دادن پوست سر کنید خواهید دید که پوسته ها از بین می رود پوست سرتان آماده برای شست و شو با شامپوست.

آلوئه ورا

آلوئه-ورا
با ماساژ دادن آلوئه ورا روی پوست سر قبل شستن موها از دست خارش آن خلاص شوید. خاصیت خنک کنندگی آلوئه ورا می تواند خارش پوست را التیام بخشد.

سیر

سیر
خاصیت ضد میکروبی سیر می تواند برای درمان شوره هایی که به علت باکتریایی بوجود می آیند موثر باشد. سیر را خرد کرده و روی پوست سر بمالید برای جلوگیری از بوی شدید آن می توانید سیر را با عسل مخلوط کرده و قبل از شستن موها روی پوست سر ماساژ دهید.

روغن زیتون

روغن-زیتون
حدود 10 قطره روغن زیتون را روی پوست سر ماساژ داده و با یک کلاه حمام سر را بپوشانید و اجازه دهید روغن زیتون در طول شب روی پوست سر بماند.
صبح روز بعد موها را مانند همیشه بشویید. می توانید از شامپوهایی که حاوی روغن زیتون هستند هم استفاده کنید.

..