ترکیبات شامپوهای ضد شوره

۱۳۹۹/۵/۱۴

ترکیبات-شامپوهای-ضد-شوره

اکثر شامپوها و محصولات ضد شوره حداقل حاوی یکی از موارد زیر هستند:

پیریتیون روی: عنصری است تولید قارچ را کاهش می دهد.

سولفید سلنیوم: چربی طبیعی که پوست سر تولید می کند را کاهش میدهد.

قطران زغال‌سنگ: یک ضد قارچ طبیعی است. به خاطر داشته باشید که اگر موهای شما رنگ شده باشد استفاده طولانی مدت از آن میتواند باعث تغییر رنگ موهای شما شود.

کتوکونازول: یک ضد قارچ بسیار موثر است. اکثر افرادی که از آن استفاده کرده اند بسیار از نتیجه راضی بوده اند. کارشناسان می گویند شامپوهای حاوی این ماده برای استفاده افراد جوان و مسن مناسب است.

اسید سالسیلیک: به پوست سر کمک می کند تا از دست پوسته ها خلاص شود. اسید سالسیلیک سرعت تکثیر سلول های پوستی را کاهش نمی دهد. خیلی از لایه بردارهای پوست سر دارای اسید سالسیلیک هستند. برخی می گویند که اسید سالسیلیک پوست سرشان را خشک می کند و درنهایت مشکل را بدتر می کند.

روغن درخت چای: این روغن از درخت چای استرالیایی گرفته می شود. تعداد زیادی از شامپوها اکنون این روغن را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در خود دارند. این ماده قرنها به عنوان ضد قارچ، آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده استفاده می شده است. البته برخی افراد به آن حساسیت دارند.

چای سبز: محققان دانشکده پزشکی جورجیای آمریکا به این نتیجه رسیده اند که چای سبز می تواند پتانسیل درمان شوره سر و پسوریازیس را داشته باشد.

..